מתי צריך להחליף צילינדר?
מנעולי צילינדרים הם המנעולים הנפוצים והמוכרים ביותר כיום בתחום של מנעולנות פרטית או עסקית. ישנם כמה וכמה סוגים שלהם וכשמם כן הם – מורכבים ממנגנון נעילה המורכב בתום צילינדר ( גליל ) ומסתובב לאחר שנכנס אליו מפתח בעל בליטות או זיזים זהים המתאימים תבנית הפנימית הייחודית של מנגנון הנעילה והפתיחה.
כאשר המפתח לא מסתובב כמו שצריך או שמתעורר חשד שמשהו במנגנון אינו פועל כשורה – חשוב מאד שהוא שנזמין מנעולן אמין שיאבחן את הבעיה ויציע את הפתרון המתאים ביותר. רק מנעולנים הם אנשי המקצוע שרשאים להתעסק עם חלקי הפנים של מנגנוני הנעילה ולתקן אותם.
כאשר מדובר על מנעול המבוסס על הצילינדר, אין זה משנה אם מדובר בדלתות פנים או דלת חוץ. לכל אדם יש את ההעדפות שלו מבחינת המיגון של האזורים השונים בבית שלו ולמרות שמדובר במנגנון חזק ואיכותי במיוחד – מנעולן מקצועי עשוי להמליץ על התקנה שלו גם אם לא מדובר בדלת הראשית של הבית. דלת פנים המפרידה את חדר העבודה משאר חלקי הבית, למשל, תהיה אף היא מתאימה להתקנת מנגנון נעילה המבוסס על צילינדר. נשאלת השאלה – אין יודעים אם יש תקלה בצילינדר או מנעול לדלת וצריך להזמין איש מקצוע לשם כך? מיד נראה שיש לא מעט סימנים שעשויים להצביע על כך.
אילו תקלות עשוי לגלות מנעולן אמין?
להלן כמה מקרים או סיבות שאמורים לעורר את חשדו של בעל הדירה
- הדלת אינה נפתחת או ננעלת בקלות בעזרת המפתח המתאים.
- המפתח אינו נכנס לחור המנעול בקלות אלא צריך לדחוק אותו תוך שימוש בכוח.
- המפתח נתקע וכלל לא מסתובב כפי שהוא אמור (כאשר המנגנון פועל כראוי).
- מנעולן מגיע על מנת לאבחן בעיה כלשהי בדלת או במנעול ומגלה בעצמו שיש בעיה בצילינדר.
כאשר מתעורר החשד לבעיה או תקלה בצילינדר או בכל חלק פנימי אחר של מנגנון הנעילה – חשוב מאד להזמין מנעולן בראשון לציון ( או באזור אחר שאתם מתגוררים בו ) מהר ככל האפשר על מנת שהוא יגיע ללא עיכוב ויבדוק בדיוק מה הבעיה. הוא יגיע עם ארגז הכלים העשיר שלו ויידע בדיוק מה ואיך לעשות על מנת להבין מה התקלה ואיך יהיה הכי כדאי ונכון לתקן אותה.
מנעולן מקצועי הוא הכתובת גם לשאלות או בירורים וגם לביצוע בפועל של העבודה הדרושה. מי שלא מכיר את הרכיבים והחלקים הפנימיים של מנגנוני הנעילה – אל לא לנסות להתעסק איתם מפני שהוא עלול לא רק שלא לפתור את הבעיה אלא אפילו להחמיר אותה. המנעולן יידע להחליף צילינדר וגם להסביר ללקוח במילים פשוטות ומובנות מה הייתה הבעיה ואיך אפשר להימנע על ידי פעולות פשוטות והקפדה על הנחיות ליישום יומיומי.